skip to Main Content

Ερώτηση προς τον ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. κ. Π. Παυλόπουλο για την λειτουργία των Κ.Ε.Π.

 ΕΡΩΤΗΣΗ 

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ,

κ. Προκόπη Παυλόπουλο 

Από το 2000 , με πρωτοβουλία των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, τέθηκαν σε λειτουργία τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), τα οποία σταδιακά λειτούργησαν σε όλους τους Δήμους και τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της χώρας προκειμένου

να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των  πολιτών.

Ταυτόχρονα δρομολογήθηκαν μία σειρά από έργα κυρίως σχετιζόμενα με την Κοινωνίας της Πληροφορίας προκειμένου να υποστηριχθεί η λειτουργία των ΚΕΠ , να απλοποιηθούν και να ενοποιηθούν διαδικασίες, να δημιουργηθεί πεδίο «άμεσης επικοινωνίας» όλης της Δημόσιας Διοίκησης και να μειωθούν στο ελάχιστο οι χρόνοι εξυπηρέτησης και ανταπόκρισης των υπηρεσιών (ΑΡΙΑΔΝΗ, ΣΥΖΕΥΞΙΣ, Εθνικό Δημοτολόγιο, ΟΠΣ Περιφερειών, ΟΠΣ Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Δημοτικές Διαδικτυακές Πύλες, την Ηλεκτρονική Πολεοδομία κλπ).  

 

Την περίοδο αυτή η ΝΔ εγκαλούσε το ΠΑΣΟΚ για τη λειτουργία των ΚΕΠ .

Το 2004, με την ανάληψη της Διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, υιοθέτησε το θεσμό των ΚΕΠ και δήλωσε πως «στόχος της είναι να μετεξελιχθούν σε Κέντρα Ολοκληρωμένων Συναλλαγών», στόχος που υπήρχε από την αρχή .

Τα 5 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει  μέχρι σήμερα, πέρα από συνεχείς εξαγγελίες περί «μείωσης της Γραφειοκρατίας και Επανίδρυσης του Κράτους», δεν έχει διαπιστωθεί καμία μεγάλη αλλαγή ή προσπάθεια στην κατεύθυνση της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στα ήδη δρομολογηθέντα έργα και περεταίρω εκσυγχρονισμού του θεσμού των ΚΕΠ.

Το μόνο που διαπιστώνεται είναι προσπάθεια αλλαγής της «βιτρίνας» προκειμένου να δημιουργείται η αίσθηση ότι υπάρχει κάτι καινούργιο (αλλαγή σήματος και χρωμάτων και εγκύκλιοι για την αισθητική των χώρων). 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

Ποιο λόγοι επέβαλαν την αλλαγή του, γνωστού στην πλειοψηφία των πολιτών, τηλεφωνικού αριθμού εξυπηρέτησης των πολιτών από 1564 σε 1500;

Σε ποια φάση βρίσκονται και με τι καθυστερήσεις μία σειρά από έργα της Κοινωνίας της Πληροφορίας που σχετίζονται με θέματα εξυπηρέτησης πολιτών και λειτουργίας των ΚΕΠ (ΑΡΙΑΔΝΗ, ΣΥΖΕΥΞΙΣ, Εθνικό Δημοτολόγιο, ΕΡΜΗΣ κλπ);

Ποιες συμβάσεις αντίστοιχων έργων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχουν υπογραφεί την τελευταία 5-ετία, με τι χρονοδιαγράμματα, ποια είναι τα παραδοτέα των έργων αυτών και ποια έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί εμπρόθεσμα;

Τι εκταμιεύσεις και πληρωμές έχουν γίνει με βάση τις ισχύουσες συμβάσεις αντίστοιχων έργων και που οφείλονται τυχόν καθυστερήσεις;

Σε ποιες συμβάσεις αντίστοιχων έργων έχει γίνει επέκταση αντικειμένου και αντιτίμου και για ποιο λόγο;

Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα του ΥΠΕΣΔΔΑ για τη σταδιακή μετατροπή των ΚΕΠ σε Κέντρα Ολοκληρωμένων Συναλλαγών και ποιες ολοκληρωμένες συναλλαγές έχουν ενταχθεί την τελευταία 5-ετία οι οποίες παρέχουν εξυπηρέτηση μίας στάσης στον πολίτη;

Σε ποια φάση βρίσκεται η δημιουργία της Δικτυακής Πύλης ΕΡΜΗΣ η οποία σύμφωνα με τον Υπουργό θα είχε ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008 και γιατί γίνονται αλλεπάλληλες επεκτάσεις, τόσο χρονικές όσο και σε φυσικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου; 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής 

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

This Post Has 0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Back To Top
×Close search
Search